En een Cinecrowd sponsoractie:
http://cinecrowd.com/heinzHEINZ wordt een tegendraadse, typisch Nederlandse tekenfilm over de nukkige Amsterdamse kater Heinz, bekend van de prettig gestoorde strips van Windig en De Jong.
In de wondere wereld van Heinz bestaat het fantastische en het alledaagse doodleuk naast elkaar: toverheksen naast huis-aan-huis verkopers, enge aliens naast serieuze filatelisten. Dieren gedragen zich als mensen. Of niet. Kunnen praten. Of niet. Of toch, dankzij de juiste uitvinding. Het kan allemaal.
Heinz woont al sinds jaar en dag ongevraagd in bij zijn vriend Frits en de briljante uitvinder Professor Aap. Op een dag vraagt zijn vaste verkering Dolly hem op hun zoontje Kleine Bever te passen. Dat gaat maar even goed. Dan krijgt Heinz dikke mot met Frits en Aap. Zonder pardon wordt hij, met kleine oogappel en al, buiten de deur gezet. De volgende ochtend wordt Heinz wakker in een vreemd bed. In het Amsterdamse Sprookjesbos. En Kleine Bever is spoorloos verdwenen! Heinz heeft geen idee wat hem is overkomen. Maar iedereen die hij tegenkomt, lijkt zich hém maar al te goed te herinneren. En heeft de grootst mogelijke problemen met hem. Al snel wordt hij achter de vodden gezeten door boze boskabouters en razende postzegelverzamelaars. Heinz is de wanhoop nabij. Waar is Kleine Bever?!
Iedereen kent wel een Heinz. En iedereen die goed in de spiegel kijkt heeft trekjes van Heinz. Heinz is overal.
Waarom hebben we geld van de crowd nodig?
We gaan de crowdfunding gebruiken voor het bouwen van een grote "HEINZ community”. We willen dat zoveel mogelijk mensen, lang voordat de film in de bioscoop komt, Heinz van haver tot gort leren kennen als het unieke stuk Nederlands sacherijn dat hij is. En daarvoor is een marketingbudget nodig. De campagne zal, net als Heinz zelf, grappig, absurd, uitdagend en onconventioneel zijn. We willen het geld ook aanwenden voor de opnames van de stemmen. Met hulp van deze financiering kunnen we ons een cast veroorloven met een goede staat van dienst en kunnen we grote namen benaderen.
De animatiefilm gaat in totaal ruim twee miljoen euro kosten. Of de film echt gemaakt kan worden hangt nog af van een aantal belangrijke fondsenverstrekkers. Aan het einde van dit jaar weten we meer.
Met enthousiaste steun op CineCrowd kunnen we bij de financiële partijen aantonen dat het publiek het buitenbeentje Heinz een warm hart toedraagt. Alleen zo kan de film er komen!
Mocht de financiering onverhoopt toch niet rond komen, dan krijgen de crowdfunders hun totaal geïnvesteerde bedrag weer retour. Van dit scenario gaan we niet uit, maar het is wel belangrijk om te weten.
Doelgroep
HEINZ wordt geen kinderachtige film, maar kinderen mogen wel mee naar de bioscoop. We maken HEINZ voor een brede doelgroep. Niet voor de allerkleinsten, maar voor iedereen die houdt van een gek tekenfilmavontuur dat eigenlijk met geen andere film te vergelijken is.
Marketing
We voorzien een grote campagne. We willen al vroeg beginnen om heel Nederland zoveel mogelijk warm te maken voor de film. Onder het motto “Doe Mee Met HEINZ!” gaan we met veel verschillende ludieke acties, vooral via social media, een grote fanbase voor Heinz creëren. Maar natuurlijk gaan we ook in de bioscopen zelf, met diverse joint-promotion partners en via print, tv en radio de film bij een breed publiek bekend maken.
De Makers
De film HEINZ wordt, met de zegen van de originele tekenaars René Windig & Eddy de Jong, gemaakt door het beste talent van Nederland en België, en IN Nederland en België! Piet Kroon, scenarist en regisseur, komt er zelfs voor terug uit Amerika.
Doe mee met HEINZ! Kom bij de film. Haal de kat uit de zak en stop hem in het bakkie!
Quote die de filmmaker inspireerde
Leven en laten leven, dat is het devies van Heinz. Hij gaat problemen liefst uit de weg, maar als zijn zoontje Kleine Bever wordt ontvoerd, komt hij uit zijn luie stoel. Van het één komt het ander en uiteindelijk redt Heinz, met forse tegenzin en meer geluk dan wijsheid, de hele wereld van de ondergang.
Piet Kroon, regisseur HEINZ
€10 of meer
De beloning voor Heinzelgangers die instappen op de begane grond krijgen is voor de poes en geen kattenpis! Iedereen die 10 euro investeert, bij insturing van een selfie, krijgt een hoogstpersoonlijke HEINZ 'Ik Ben Bij De Film’-meme per retour in zijn digitale brievenbus, die vrij te posten is op social media.
0 sponsors gingen je voor
€25 of meer
Voor een bijdrage van 25 euro kunnen Heinzelgangers per post een heus blik “HEINZ Gebakken Peren” tegemoet zien! Tenminste houdbaar tot 2020, dus een heerlijke snack voor bij de premiere. Wie wat bewaart, die heeft wat! Plus per direct die unieke persoonlijke HEINZ ‘Ik Ben Bij De Film’-meme.
0 sponsors gingen je voor
€50 of meer
Een investering van 50 euro levert een door Windig en De Jong gesigneerd stripalbum van Heinz op. Plus de HEINZ-verrassing voor de kat in je leven en natuurlijk de unieke persoonlijke HEINZ ‘Ik Ben Bij De Film’-meme.
0 sponsors gingen je voor
50 / 50 over
€75 of meer
Bij een inleg van 75 euro kunnen modebewuste Heinzelgangers een exclusief T-shirt met korte mouwen van Heinz verwachten. Een unicum waarvan er maar enkele op de hele wereld te vinden zijn. En de hoogstpersoonlijke HEINZ ‘Ik Ben Bij De Film-meme’.
0 sponsors gingen je voor
€100 of meer
Proost! Als je instapt voor 100 euro krijg je een luxe set van twee HEINZ bierglazen thuis gestuurd. Plus een smakelijke HEINZ-verrassing voor je kat (die na een derde biertje best door kan gaan voor borrelnoten) en die unieke ‘Ik Ben Bij De Film’-meme.
0 sponsors gingen je voor
€150 of meer
Wie het schip ingaat voor 150 euro mag naar de geluidsstudio komen om mee te zingen in het dronken-matrozenkoor! Zelfs als je niet kunt zingen, mag je toch komen. Dat levert een echte credit op de titelrol op. En de persoonlijke HEINZ ‘Ik Ben Bij De Film’-meme krijg je natuurlijk ook.
0 sponsors gingen je voor
25 / 25 over
€250 of meer
Van Heinzelgangers die een donatie van 250 euro ophoesten wordt de naam verwerkt in een achtergrond in de film, bijvoorbeeld als straatnaam of op een winkelruit. Een fraaie film still om in te lijsten levert het bewijs. Plus een bescheiden eervolle vermelding op de titelrol, en de onvermijdelijke HEINZ ‘Ik Ben Bij De Film-meme’.
0 sponsors gingen je voor
20 / 20 over
€500 of meer
Voor de royale bijdrage van 500 euro sta je met je postzegel op een aanplakbiljet in de HEINZ-film! Je krijgt ook een fraaie bewijs-still voor boven het dressoir. Plus een FORSE eervolle vermelding op de titelrol. En natuurlijk je persoonlijke HEINZ ‘Ik Ben Bij De Film’-meme.
0 sponsors gingen je voor
15 / 15 over
€1000 of meer
De tol van de roem! Heinzelgangers die 1.000 hele euros inleggen worden beloond met een echte rol als tekenfilm-figurant in de film, met een fraaie filmstill als onomstotelijk bewijs. Plus een eervolle BUITENMODEL vermelding op de titelrol en twee kloeke kaarten voor de rode loper première van HEINZ. En ook je allereigenste HEINZ ‘Ik Ben Bij De Film’-meme.
0 sponsors gingen je voor
10 / 10 over
€2500 of meer
Op het superdeluxe platinum plus niveau van 2500 euro kunnen Heinzelgangers zichzelf met hun hele gezin of vriendenkring in tekenfilmvorm vereeuwigen. Samen met je beste vrienden in een rondvaartboot of tourbus. Met je koters in een bakfiets!
Of heb je een bedrijf en wil je op een bijzondere manier reclame maken, dan is dit je kans! We zetten jouw bedrijfsnaam of logo op een (getekende) tram of op een spandoek achter een reclame-vliegtuig. Plus natuurlijk een GIGA vermelding op de titelrol en vier kaarten op extra zwaar papier voor de première. Ook inwisselbaar voor 500 smakelijke HEINZ-verrassingen voor de kat, die hoogstwaarschijnlijk tot 2025 redelijk goed weg te krijgen zijn.
0 sponsors gingen je voor
3 / 3 over